Mer it ger bättre mattematik kunskaper

OECD studien ”Beyond textbooks”,med Jan Hylen från Metamatrix i spetsen, visar på ett samband mellan användningen av datorer och kunskaper i matematik (som svenska elever blir allt sämre i).  Jan föreslår fyra insatser för att förbättra situationen; två för att ändra inställningen till datorn dels i undervisningen och för hemarbete och satsningar på kompetensutveckling och FoU. Läs Jans egna artikel på Newsmill.

Annonser
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: